En l'última unitat del temari hem parlat de tres aspectes que, quan siguem docents, haurem de tindre previstos quan vulguem desenvolupar la nostra activitat docent amb les TIC:
- L'organització de l'aula (quina disposició física tindrà, de quina mena de maquinari podrem disposar...)
- Programes i aplicacions web que podem utilitzar amb els nostres alumnes.
- Aspectes pedagògics com el tipus de pedagogia utilitzada, els recursos TIC que podem emprar i la nostra competència digital com a docents.
En relació amb la primera d'aquestes qüestions, per exemple, m'agradaria poder disposar, quan siga professora, d'un espai ampli en el qual els pupitres dels alumnes es puguen col·locar en forma d'U amb la finalitat que la comunicació siga més fàcil i fluida. A més, seria realment positiu poder comptar amb diversos ordinadors portàtils o tauletes tàctils a l'aula perquè tots els estudiants puguen fer ús alhora dels programes, aplicacions i recursos TIC.
Un altre recurs interessant al qual s'ha fet referència són les infografies, perquè en elles la informació apareix representada de manera més visual, conjugant imatges i text, com si fora un gran mural. Així, per exemple, jo en les meues classes utilitzaria una infografia per a resumir les característiques d'un moviment literari o per a esquematitzar les funcions dels sintagmes dins d'una oració.
A més, en aquest tema també hem vist diversos exemples d'experiències docents en les quals les TIC han sigut un dels principals recursos del procés d'ensenyament-aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada