En el tema 6 hem conegut diferents recursos tecnològics, com ara la tauleta tàctil i la pissarra digital (interactiva, no interactiva, panell tàctil), que es poden utilitzar hui en l'àmbit acadèmic amb la finalitat de renovar i adaptar als nous temps els procediments d'ensenyament-aprenentatge vigents fins ara.
Quan jo era estudiant, les eines amb les quals treballàvem habitualment a l'aula eren la pissarra tradicional, els llibres de text en paper, les llibretes d'exercicis, etc., de manera que el nostre únic contacte amb la tecnologia succeïa una vegada o dues per setmana, quan ens impartien l'assignatura d'informàtica a la sala d'ordinadors. La societat en la qual vivim ara és molt diferent a la de llavors i la tecnologia s'ha convertit en un element fonamental en múltiples àmbits per totes les facilitats i els avantatges que ens aporta.
En l'actualitat els xiquets naixen amb un pa mòbil sota el braç i des d'edats molt primerenques són capaces de manejar amb gran destresa les noves tecnologies. Per aqueix motiu crec que és interessant mostrar-los que, més enllà de les possibilitats merament lúdiques que els pot oferir una tauleta, per exemple, la tecnologia pot ser una eina de treball realment útil i profitosa. No obstant això, per a aconseguir aquest objectiu seria necessari, en primer lloc, que els centres educatius invertiren en bons recursos tecnològics, però, sobretot, que els docents sàpien com enfrontar-se a aquesta nova manera d'exercir la seua professió, perquè de res serveix disposar d'aquests recursos si no se sap com traure'ls el màxim profit. En aqueix sentit, els professors tenen un paper determinant, perquè de la seua predisposició i de la formació que adquirisquen depén en gran part, tal com hem vist en aquest vídeo, que en els col·legis i en els instituts de secundària es faça un ús adequat de la tecnologia i d'aquest nou tipus de recursos educatius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada