Els continguts proposats en aquest tema ens han permés reflexionar sobre l'ús de les xarxes socials en l'àmbit de l'ensenyament, sobre els seus perills i inconvenients, però també sobre els avantatges i els beneficis que poden suposar per als alumnes.
Una de les activitats proposades pel professorat consistia a navegar per alguna xarxa social desconeguda que estiguera associada a una determinada aplicació. D'entre totes les propostes m'he decantat per YouTube, ja que encara que l'he usada alguna vegada en el meu temps d'oci, la veritat és que mai havia valorat aquesta plataforma des del punt de vista de la seua utilitat a nivell docent. En aquest sentit, he trobat molt de contingut que podria ser útil a l'hora d'explicar i/o repassar alguns conceptes a l'aula; també podria ser una bona idea que els estudiants gravaren algun tipus de contingut audiovisual a manera de tasca avaluable.
Tal com he comentat en el fòrum de l'assignatura, a mi em sembla una bona opció crear un blog de classe a través del que es podria facilitar als alumnes material addicional en altres formats: articles de premsa, vídeos, podcasts, etc. Aquest blog podria estar present també en les xarxes socials per a, per exemple, crear fils de debat en Twitter, proposar microrrelats arran d'una publicació en Facebook, impulsar activitats creatives en Instagram com les que apareixen en aquest blog que els professors ens han suggerit visitar.
En l'actualitat tenim la sort de poder accedir a una gran quantitat d'informació a colp de clic des de, pràcticament, qualsevol lloc del món. La tecnologia, Internet, les xarxes socials, etc. faciliten les nostres relacions o l'accés a millors llocs de treball i, en l'àmbit educatiu, són eines fonamentals per a la formació dels alumnes. Per aqueix motiu hem de fer veure als més joves els avantatges i els beneficis de l'anomenat m-learning i que comprenguen com d'afortunats són, respecte a generacions passades, per poder comptar amb tots aquests avanços.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada